نمایندگان مجلس وام برای شرکت های محلی را تصویب کردند

[ad_1]

درخواست دولت برای استقراض تا سقف 96 میلیون دلار برای تامین مالی پروژه سرمایه گذاری برای تحول صنعتی و اشتغال (INVITE) توسط پارلمان تایید شده است.

این وام توسط انجمن توسعه بین المللی (IDA) بانک جهانی صادر خواهد شد.

در جلسه مجلس در روز پنجشنبه، 25 مه 2023، درخواست برای دریافت کمک مالی 104 میلیون دلاری برای تامین مالی پروژه نیز توسط مجلس تصویب شد.

هدف این پروژه کاهش تأثیر کووید-19 بر سرمایه گذاری و اشتغال بخش خصوصی و حمایت از فرصت های اقتصادی جدید از جمله در جوامع میزبان پناهندگان است.


رئیس کمیته اقتصاد ملی ضمن ارائه گزارش این وام، محترم. جان بوسکو ایکوجو گفت که هدف این پروژه حمایت از شرکت های رشد محور و رفع تنگناهای مالی ناشی از شوک های کووید-19 است.

کمیته ایکوجو گفت: «توصیه می‌کند که بانک اوگاندا باید اطمینان حاصل کند که خطوط اعتباری فقط برای مؤسسات ردیف 3 و 4 اعمال می‌شود که بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی ارزیابی شده و واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند».

این کمیته همچنین از وزارت دارایی، بانک اوگاندا و بنیاد بخش خصوصی اوگاندا خواست تا اطمینان حاصل کنند که شرایط وام برآورده شده است تا پرداخت به موقع اعتبار برای پروژه آغاز شود.

از جمله میثاق‌های قانونی موافقت‌نامه تامین مالی این است که دولت دارای چارچوب مناسب حمایت از پناهندگان و همچنین کمیته راهبری پروژه در وزارت دارایی، مطابق با مقررات بانک جهانی است.

همچنین بیان می‌کند که تا زمانی که گیرنده شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر تأسیس و عملیاتی شدن INVITE Trust به بانک جهانی ارائه نکند، هیچ برداشتی از پرداخت‌های وام انجام نمی‌شود.

ایکوجو خاطرنشان کرد که وزارت دارایی باید اجرای سریع راهبردها را برای افزایش درآمد داخلی و کاهش مخارج دولت با توجه به بدهی عمومی که در 30 ژوئن 2022 به 77.97 تریلیون شیون می رسد، دنبال کند.

وی افزود: «تحصیل بدهی اضافی باید به سمت بخش هایی باشد که باعث رشد صادرات می شوند و به بسیج درآمد داخلی کمک می کنند.»

کمیته مشاهده کرد که این پروژه پس از اجرا، دارای سود خالص اقتصادی 371 میلیون دلار آمریکا با نرخ بازده اقتصادی 32 درصد است.
در این گزارش آمده است: «این بدان معناست که این پروژه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و برای کل کشور تأثیرگذار بوده و دارای منافع غیرمستقیم و مستقیم است».

محترم جیمز کوبکتریا (NRM، استان بونیا شرق) بر نیاز به توانمندسازی مراکز صنعتی با منابع به شیوه‌ای عادلانه و منطقه‌ای برای اطمینان از راه‌اندازی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تاکید کرد.

او همچنین به نیاز به ایجاد تسهیلات وام که به جوامع پناهنده کمک می کند به جای گنجاندن آنها به عنوان عناصر در یک درخواست وام خاص اشاره کرد.

“من متوجه شده ام که برخی از این وام ها دارای عنصر پناهنده هستند. ای کاش وام های مستقلی می داشتیم که به طور خاص پناهندگان را هدف قرار می داد.

محترم Asuman Basalirwa (JEEMA، شهرداری بوگیری) پیشنهادی را برای تصویب گزارش کمیته بدون بحث بیشتر ارائه کرد.

این گزارش ارائه شده است و هیچ اقلیتی از طرف ما وجود ندارد. در واقع، ما هم با متن و هم با زمینه موافقیم.»

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید