موسوینی از دو کشاورز نمونه در کالانگالا بازدید می کند و به مردم اوگاندا توصیه می کند که از آنها برای مبارزه با فقر الگوبرداری کنند.


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی بعدازظهر دیروز از دو کشاورز نمونه در منطقه کالانگالا بازدید کرد و به مردم اوگاندایی توصیه کرد که از آنها برای مبارزه با فقر الگوبرداری کنند.

رئیس‌جمهور برای تور سرمایه‌گذاری و خلق ثروت خود در منطقه Kalangala بود که با موضوع: “ایمن کردن آینده خود از طریق ایجاد ثروت و رفاه مشترک” برگزار می‌شود.

او گفت که کشاورزان نمونه نمونه های زنده موفقیت هستند که باید از آنها تقلید شود. او فاش کرد که خانم Thabisa Akirapa و آقای Ssesanga Deogratious شروع به کار کوچکی کردند و اکنون در میان افراد ثروتمند منطقه هستند.

“ام‌اس. ثبیسا در یک خانه کاهگلی چمنی زندگی می کرد اما اکنون در یک خانه شیشه ای زیبا زندگی می کند. او به خوبی از خود مراقبت می کند. او چهار جریب درخت نخل روغنی دارد و از هر جریب در یک سال 7 میلیون کرون به دست می‌آورد که از 4 جریب در یک سال 28 میلیون ریال درآمد دارد. یکی دیگر از کشاورزان نمونه آقای Ssesanga Deogratious با 12 هکتار باغ نخل روغنی و یک مزرعه لبنی است. رئیس جمهور توضیح داد که Ssesanga از هر هکتار باغ درخت نخل روغنی در یک سال بین 6 تا 7 میلیون کرون درآمد دارد و از 12 هکتار در یک سال 84 میلیون ریال درآمد دارد.


رئیس جمهور یووری موسوینی در مزرعه نخل روغنی خانم تابیسا آکیراپا

رئیس جمهور موسوینی از کشاورزان نمونه برای شنیدن توصیه های او و استقبال از برنامه های توسعه دولت تشکر کرد. او به خانم آکیراپا یک وسیله نقلیه موتوری الف داد تا به او در انتقال کود به باغ نخل روغنی و انتقال محصول (بازده) خود به بازار کمک کند. او ادامه داد و قول داد وسایل نقلیه موتوری را به کشاورزان دیگر در سطح محله بدهد تا حمل و نقل کود و محصول (بازده) آنها را به بازار برای فروش آسان کند.

رئیس جمهور ابتدا از خانم آکیراپا، ساکن روستای بوسانگا، شهرستان موگویه در ناحیه کالانگالا دیدن کرد. کشاورز نمونه رئیس جمهور را در مزرعه نخل های روغنی خود به گشت و گذار برد و در حالی که پیدایش باغ معجزه آسا را ​​برای او تعریف کرد.
خانم آکیراپا گفت که او با نیم جریب درخت نخل روغنی شروع کرد و از آن زمان به چهار جریب زمین ارتقاء داده است.

به گفته آقای بالیروندا دیوید موکاسا، مدیر کل Trust Palm Growers Trust، خانم آکیراپا در ابتدا به پرورش میوه های شور می پرداخت، اما آنها او را برای پرورش درختان نخل روغنی آموزش دادند که او را به یکی از زنان ثروتمند در منطقه Kalangala تبدیل کرده است.

خانم آکیراپا گفت که دولت به او نهال و کود داده است. او اظهار داشت که در یک سال 28 میلیون ریال در چهار جریب درخت نخل روغنی به دست می آورد. او اضافه کرد که بیوه‌ای است که در یک خانه کاهگلی چمن‌نشین می‌ماند اما برای خودش خانه خوبی ساخته است. او توانسته است فرزندانش را بزرگ کند، به آنها غذا بدهد، لباس بپوشد و آنها را آموزش دهد. او همچنین از نوه های خود مراقبت کرده است. خانم آکیراپا نه تنها درختان نخل روغنی می‌کارد، بلکه باغ خود را نیز دارد که خانواده‌اش را تغذیه می‌کند.

خانم آکیراپا به رئیس جمهور اطلاع داد که به وسیله نقلیه ای نیاز دارد تا به او کمک کند تا کودها و محصولات خود را به بازار حمل کند، که رئیس جمهور به آن پاسخ مثبت داد.

رئیس جمهور موسوینی همچنین از آقای سسنگا، ساکن روستای کیزیرا، شهرستان موگویه در ناحیه کالانگالا دیدن کرد. در بدو ورود به گرمی مورد استقبال کشاورز نمونه قرار گرفت و او را نیز به بازدید از مزرعه خود برد.

در طول این سفر، آقای Ssesanga به رئیس جمهور اطلاع داد که در سال 2012 با چهار هکتار درخت نخل روغنی شروع کرد. او گفت که اکنون 12 جریب درخت نخل روغنی دارد.

کشاورز نمونه همچنین به HE Museveni اطلاع داد که او در یک سال 84 میلیون کرون از 12 هکتار درخت نخل روغنی به دست می آورد. وی افزود که یک مزرعه لبنی نیز دارد که روزانه 25 لیتر شیر دریافت می کند و از سرگین گاو به عنوان کود در مزرعه نخل خود استفاده می کند.

به نشانه قدردانی از کمک های رئیس جمهور و دولت جنبش مقاومت ملی (NRM)، آقای سسنگا به ژنرال جایزه اعطا کرد. Museveni با یک گاو. رئیس جمهور قدردانی کرد و قول داد که گاو را در مزرعه دولتی بگذارد و بعداً آن را به مردمی که از یک پیشینه متواضع (فقیر) بودند، بدهد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com


دیدگاهتان را بنویسید