جورج موبیرو: نمایندگان مجلس NRM یک افسانه را به سمت تحول اجتماعی-اقتصادی عقب نشینی می کنند


عقب نشینی اعضای پارلمان NRM از 27 می 2023 نمی تواند امیدی برای تغییر کیفیت بد زندگی اکثریت اوگاندایی ها ایجاد کند، بلکه به عنوان راهی برای آنها برای تعطیلات و دریافت کمک هزینه های هنگفت برای حضور تلقی می شود. باید گفت که در حال حاضر، اوگاندایی ها سخت ترین زندگی در تاریخ این کشور را با فقر گزنده، بیکاری افسارگسیخته همراه با بار مالیاتی سنگین روی همه چیز می گذرانند.

از سال 1986، در اتخاذ یک الگوی توسعه اقتصادی که بتواند به تحول اقتصاد کشورمان کمک کند، ناکام بوده است. نیاز به پذیرش مفهوم “نظریه پایه” وجود داشت که تاکید می کند اقتصاد یک منطقه زمانی رشد می کند که مهم باشد / بخش پایه شکوفا شود. اگر ممکن است بپرسم، مهمترین بخش/پایه اوگاندا چیست و تخصیص بودجه آن چیست؟ بدون شک، کشاورزی بخش پایه ما خواهد بود، اما از سال 1986 تا کنون یکی از بخش هایی است که در کشور تامین مالی نشده است. فکر نمی‌کنم چنین بحث‌هایی برای ایجاد یک بخش پایه قوی و تضمین رشد آن وجود داشته باشد. به هر حال، سال‌هاست که چنین بحث‌هایی وجود داشته، اما چیز ملموسی به دست نیامده است.

رشد سریع جمعیتی که ما در حال تجربه آن هستیم، تقاضای بالا برای کالاها و خدمات و پایه مالیاتی گسترده تر را تحریک می کند، اما شرایط برای تولید مساعد نیست. من شرط می بندم که آیا آن نمایندگان NRM می توانند به طور صریح رئیس خود را استدلال کنند. آنها در عوض فقط به سخنرانی های تاریخی طولانی او گوش می دهند و با تصمیمات نامطلوب از عقب نشینی بیرون می آیند که نمی تواند به اوگانداهای فقیر کمک کند. به یاد داشته باشید، از چنین عقب‌نشینی‌هایی است که ما قطعنامه‌هایی مانند «نامزدی انحصاری» ایولین آنیت را دیده‌ایم، تعجب نمی‌کنم اگر بعد از عقب‌نشینی چنین قطعنامه‌های عجیبی را بشنوم.

اوگاندا باید پنج شاخص توسعه اجتماعی-اقتصادی را با راه حل های عملی برای چالش ها اتخاذ کند. به این معنا که؛
دستیابی به ثبات کلان اقتصادی، ایجاد فضای کسب و کار بهتر، ایجاد حکمرانی خوب و نهادهای قوی، ایجاد اصلاحات اجتماعی برای بهبود عدالت و مدیریت محیط زیست باید در اولویت قرار گیرد. این رویکرد می تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم اوگاندایی کمک کند. چگونه انتظار دارید یک جمعیت باکیفیت با بخش آموزشی از هم گسیخته که در آن اکثر معلمان از سیاست حقوق و دستمزد غیرمعمول، با ساختار کلاسی ضعیف و بودجه ناکافی غرغر می‌کنند. بخش بهداشت پوسیده است و شبکه حمل و نقل از بین رفته است.


اوگاندایی‌ها خوشحال می‌شوند که NRM بر روی شاخص‌های ردیابی و شناسایی نتایج توسعه در این پنج دسته تمرکز کند. نقاطی را برای مداخلات پیشگیرانه که ظرفیت توسعه ما را تقویت می کند، شناسایی کنید. بر فراز و نشیب سیاست هایی تمرکز کنید که به دنبال جذب مشاغل با انگیزه های مختلف هستند.
با این حال، این دولت در تولید استراتژی های توسعه بلندمدت موفقیت های متفاوتی داشته است که نتوانسته اند به بلوغ رسیده و انتظارات خود را برآورده سازند.
اجماع فزاینده ای در میان اوگاندایی ها وجود دارد که همه فرضیات سیاسی و مشکل ساز هستند. آنها صرفاً نظری، فرصت طلبانه هستند و بنابراین هیچ رویکرد عملی، سازگار و قابل انطباق برای سنجش کیفیت زندگی کشور ارائه نمی دهند.

دولت باید با ردیابی شاخص‌های کلیدی نیازها و دارایی‌های جامعه، پتانسیل جلوگیری از نشت را ارزیابی کند. این باید با ترکیب چشم انداز جوامع آغاز شود. بسیاری از جوامع چنین دیدگاه‌هایی دارند که مناسب آنهاست، اما رئیس‌جمهور عمدتاً به کارشناسان معتبر و تکنوکرات‌هایی وابسته است که با تعمیم بیش از حد و انتزاع از شرایط محلی تحریفاتی ایجاد کرده‌اند. در را برای کلیات، عدم پاسخگویی و اینرسی باز می کند تا به سادگی آنچه را که می توان به راحتی انجام داد.

جوامع و مردم محلی باید درگیر شوند. در واقع، من بسیار خوشحال خواهم شد اگر یک بار رئیس جمهور ما را مردم محلی صرفاً برای چنین عقب نشینی هایی در نالی انتخاب کند و ما اطلاعات و دانش محلی مشخصی از جوامع خود به غیر از این نمایندگان مجلس که اکثریت آنها پس از انتخابات از مردم محلی جدا شده اند به او بدهیم. . کارشناسان محلی، یعنی ساکنان، صداهایی دارند که به طور جمعی می توانند توسعه موفقیت آمیز آینده روستاهایشان را شکل دهند.
با این حال، رئیس جمهور همیشه زبان تخصصی «متخصصان» داشته است.
ما منتظریم تا نتایج و تاثیر عقب نشینی را ببینیم.

نویسنده یک محقق مستقر در Jinja، معلم ارشد و بسیج NRM است.
چنین. 0754877595
ایمیل: georgemubiru93@gmail.com

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com


دیدگاهتان را بنویسید