طیبوا به اوگاندایی‌های خارج از کشور می‌گوید بر ترویج اوگاندا تمرکز کنید


سان فرانسیسکو – معاون رئیس پارلمان، توماس طیبوا از اوگاندایی‌های دیاسپورا خواسته است که کشورشان را دوست داشته باشند و راه‌حل‌هایی برای حل مشکل در اوگاندا ارائه دهند، به‌غیر از نگاه کردن به اوگاندا و تبلیغات منفی.

محترم طیبوا این اظهارات را در حین صحبت با اوگاندایی های خارج از کشور که در سی و چهارمین کنوانسیون انجمن آمریکای شمالی اوگاندا (UNAA) در سانفرانسیسکو، ایالات متحده شرکت می کنند، بیان کرد.

او به جامعه اوگاندا در آمریکای شمالی اطلاع داد که فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری زیادی در اوگاندا وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بالقوه در بخش‌های گردشگری و تجارت تشویق کنند.

“کشور خود را دوست داشته باشید. روی تبلیغ کشور خود تمرکز کنید. نایب رئیس مجلس گفت: روی تبدیل آن به کشوری تمرکز کنید که مردم به آن باور داشته باشند.
ما باید برای ساختن و ارتقای کشورمان با هم کار کنیم. و لحظه‌ای که ما کشوری داریم که مورد علاقه و توجه بقیه دنیاست.»


نایب رئیس مجلس همچنین بر روابط تجاری دوجانبه آمریکا در اوگاندا تاکید کرد و گفت: سیاست های داخلی مطلوب، محرک های سرمایه گذاری خارجی است.

او از مردم اوگاندایی در آمریکای شمالی خواست تا با سرمایه گذاری در آن کشور، مشاغل را به خانه بازگردانند.

طیبوا به اوگانداهای خارج از کشور اطمینان داد که پارلمان یازدهم در مبارزه با هر نوع فساد محکم خواهد ایستاد و مقامات دولتی را پاسخگو خواهد کرد، پیشرفتی که به گفته او باعث تقویت حکمرانی خوب و بهبود فضای تجارت و سرمایه گذاری در اوگاندا خواهد شد.

او گفت که UNAA بستر خوبی برای تعامل است و خاطرنشان کرد که پارلمان به کار با آن ادامه خواهد داد.

تصور این است که اوگاندایی های خارج از کشور با نمایندگان پارلمان به عنوان یک نهاد نماینده و دیگر رهبران بومی برای بحث در مورد چالش ها و چشم اندازها در داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار می کنند.

طیبوا خاطرنشان کرد که مسائل مربوط به حق رای برای اوگاندایی ها در دیاسپورا و تابعیت دوگانه همچنان در دستور کار قرار دارد.

رئیس دولت شلاق، محترم. دنیس هامسون اوبا به رهبری UNAA به دلیل اجرای سخنرانی و زنده نگه داشتن امید درود فرستاد.

او گفت: “رهبری NRM و جنرال HE Yoweri Museveni به ارائه خدمات مورد نظر به اوگاندایی ها در دیاسپورا با استفاده از ماموریت های خود در خارج از کشور متعهد هستند.”

او گفت که مقامات دولتی در آمریکای شمالی هستند تا به جامعه دیاسپورا گوش فرا دهند و با اقدامات ملموس برای اهداف اجرایی به خانه بازگردند.

او به اوگاندایی‌های خارج از کشور یادآور شد که آنها یک کشور انتخابی دست دوم ندارند و خاطرنشان کرد که این باید آنها را بیشتر متحد کند.

سفیر سانتا مری لیکر-کینیرا، معاون رئیس هیئت در واشنگتن دی سی، گفت که دولت اوگاندا سهم قابل توجهی را که دیاسپورا در توسعه ملی اوگاندا انجام داده است، می شناسد.

داده های اخیر بانک جهانی نشان می دهد که جریان حواله به اوگاندا سالانه تقریباً 1.2 میلیارد دلار است که بیش از 100 میلیون آن تنها از ایالات متحده است.

سفیر لیکر-کینیرا گفت که این حواله ها معمولاً در قالب کمک به اعضای خانواده برای کمک به مواردی مانند هزینه مدرسه، رفاه، حمایت پزشکی و کمک برای پروژه های کوچک به اوگاندا ارسال می شود.
او فرصت‌ها و انگیزه‌های مختلفی را که برای سرمایه‌گذاری در اوگاندا وجود دارد، برجسته کرد – اشاره کرد که فرصت‌های متعددی وجود دارد که مهاجران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com


دیدگاهتان را بنویسید