تحقیقات هانتر بایدن: کهنه سرباز 14 ساله IRS یک افشاگر است


گری شپلی، یک مامور ویژه نظارتی، مدعی شد که قوانین اسرار مالیاتی او را از افشای علنی هدف تحقیقات در مصاحبه با “سی بی اس ایونینگ نیوز” که روز چهارشنبه پخش شد، باز می دارد.

با این حال، CBS News و CNN گزارش دادند که تحقیقات بر روی هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متمرکز است. شپلی به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «زمانی که مسئولیت این کاوشگر خاص را بر عهده گرفتم، بلافاصله متوجه شدم که بسیار فراتر از چیزی است که در گذشته با آن مواجه شده‌ام.

کهنه سرباز IRS درباره هانتر بایدن صحبت می کند

وزارت دادگستری دستور داد که چندین گام به آرامی برداشته شود. IRS به CBS News اطلاع داد که در حالی که قادر به اظهار نظر در مورد موقعیت های فردی نیست، به کمک به افشاگران اختصاص داده شده است. در سال 2018، وزارت دادگستری شروع به بررسی اظهارنامه های مالیاتی هانتر بایدن و معاملات تجاری بین المللی کرد.

در مصاحبه ای با CBS News در روز پنجشنبه، مامور ویژه، گری شپلی، که تجربه در بخش تحقیقات جنایی IRS دارد، هویت خود را فاش کرد. جمهوریخواه از میسوری، نماینده جیسون اسمیت، مسئول آن هیئت است که بر IRS قدرت دارد.

اما حتی در حالی که آماده سخنرانی در مقابل پانل مجلس می شود، این کهنه سرباز 14 ساله IRS اکنون پس از صحبت مشاورش با اعضای کمیته، تماس خود را با کمیته مالی سنا که بر خدمات درآمد داخلی نظارت دارد، قطع کرده است. وکلای شاپلی گفتند که او ابتدا در تابستان 2020، تحت دولت ترامپ، در نامه ای به یک سازمان نظارت فدرال، نگرانی های خود را در مورد “ناهنجاری ها در رسیدگی به این پرونده توسط وزارت دادگستری ابراز کرد.” شیپلی مدعی شد که در طول سال های بعدی دولت بایدن، نگرانی های خود را در مورد این موضوع مطرح می کرد.

علاوه بر این، آقای شپلی جلسه با آن کمیته را که به ریاست سناتور اورگان و دموکرات ران وایدن برگزار می شود، به تعویق انداخت. به گفته یک منبع در کمیته مالی که با ایندیپندنت صحبت کرد، کارمندان حزب جمهوری خواه و دموکرات کمیته با مارک لیتل، دادستان فدرال سابق که یکی از وکلای شناخته شده به عنوان نماینده آقای شپلی است، ملاقات کردند. کارکنان کمیته در هر دو طرف و مشاور توافق کرده بودند که هفته آینده مستقیماً با افشاگر ملاقات کنند.

آقای شپلی اظهار داشت که مدت کوتاهی پس از اینکه مسئولیت آن در اوایل سال 2020 به او سپرده شد، شروع به ابراز نگرانی های خود در مورد عملکرد تحقیقات هانتر بایدن کرد.


دیدگاهتان را بنویسید