“برای ایجاد ثروت بیشتر، لبنیات و مرغداری را به کشت نخل روغنی اضافه کنید” – رئیس جمهور موسوینی به ساکنان کالانگالا توصیه می کند.


رئیس جمهور یووری کاگوتا موسوینی از مردم منطقه کالانگالا درخواست کرده است که به منظور ایجاد ثروت بیشتر، پرورش لبنیات و طیور را به کشت نخل روغنی اضافه کنند.

«ثروت کالانگالا اکنون روی نخل روغنی است. می توانیم گاو را برای شیر و مرغ را برای تخم مرغ اضافه کنیم. من شما را تشویق می کنم که پرورش گاو و طیور را به نخل روغنی اضافه کنید. کود حیوانی به عنوان کود در مزارع شما استفاده می شود. شما کود و سپس شیر و تخم مرغ می گیرید که به نوبه خود برای کسب درآمد بیشتر می فروشید.

رئیس جمهور موسوینی این اظهارات را امروز در جریان تور سرمایه گذاری و ایجاد ثروت خود در منطقه کالانگالا بیان کرد.


رئیس جمهور همچنین از مردم کالانگالا به خاطر استقبال از انجیل ثروت آفرینی او ابراز قدردانی کرد و این که پس از دیدارهای قبلی خود با دو تن از ساکنان منطقه که توانسته اند با پرورش نخل روغنی توانسته اند زندگی خود را متحول کنند، به آن شهادت دهد.

«در سال 1995، در اوگاندا در مورد خلق ثروت موعظه کردم. برخی از مناطق پیام ما را انتخاب کردند. مانند ماساکا، آنها به قهوه علاقه دارند، در راهروی گاو در شیر هستند. من بسیار خوشحالم که بیش از 60 درصد از خانواده های ماساکا مزارع قهوه دارند که آنها را به خوبی حفظ می کنند. وقتی به کالانگالا آمدم، از اینکه دیدم شما نیز انجیل ثروت آفرینی ما را پذیرفته اید، خوشحال شدم.

«پیشتر از تابیثا دیدن کردم که 4 جریب نخل روغنی دارد و در هر هکتار 500000 کرون در ماه دریافت می کند. او سالانه 28 میلیون کرون در 4 هکتار به دست می آورد. او حتی یک خانه خوب برای خودش ساخت. من همچنین از Ssesanga بازدید کردم که او نیز یک نخل روغنی با 12 هکتار است. او در هر هکتار 7 میلیون کرون درآمد دارد و سالانه بیش از 90 میلیون کرون درآمد دارد. او همچنین یک دامدار است.

رئیس جمهور همچنین به مردم کلانگالا و اوگاندا توصیه کرد که از کشت نخل روغن بیشتری استقبال کنند تا کشور بتواند بیش از حد کافی محصولات پالم روغنی مورد نیاز مانند صابون و روغن پخت و پز را برای استفاده دریافت کند.

من خیلی خوشحالم که روغن پالم خوب کار کرده است. بوجومبا خوب کار می کند، اما کسانی که در کیاموسوا هستند هنوز آنجا نیستند. کیاموسوا چرا عقب افتادی؟ اگر مردم کیاموسوا در ابتدا درگیر می شدند، ما خیلی دور می شدیم. ما هنوز هم بیش از 70 درصد از محصولات روغن نخل را از مالزی و اندونزی وارد می کنیم. ما برای بدست آوردن زمین برای پرورش نخل روغنی در جنگ بودیم، اما خدا را شکر که مردم کیاموسوا نیز بیدار شده اند.

طی یک تعامل، وزیر دولت در امور کشاورزی، محترم. فرد Bwino Kyakulaga به رئیس جمهور گفت که اوگاندا به 100000 هکتار نخل روغنی نیاز دارد تا 410000 متریک تن فرآورده های نفتی مورد نیاز را بدست آورد.

“با چنین تن های متریک ما می توانیم حتی محصولات را در خارج از کشور نیز بفروشیم.” کیاکولاگا گفت.

در مورد موضوع مربوط به بخش ماهیگیری در کالانگالا، رئیس جمهور فاش کرد که قرار است با بزرگان جزایر سسه کار کند تا اطمینان حاصل شود که این بخش سازماندهی مجدد می شود.

«چرا بزرگان سیسه را نمی گیرید و بخش ماهیگیری را در اینجا سازماندهی نمی کنید؟ رئیس جمهور گفت: این کشور به افرادی نیاز دارد که فعالیت های دریاچه را کنترل و تنظیم کنند.

این مانند معدنی است که قوانین و مقرراتی ندارد. باید کنترل وجود داشته باشد. ما باید صاحب این باشیم مثل راهروی گاو، بزرگترها منطقه را کنترل می کنند، هیچکس از بیرون نمی آید و فعالیت های ما را به هم می ریزد. ما نباید اجازه دهیم بیگانگان چیز ما را خراب کنند، ما باید محل ماهیگیری را سازماندهی کنیم. شما نمی توانید بدون مجوزی که مسئولیتی ندارد به معدن بروید. دو ماه به شما مهلت دادم، باز خواهم گشت.»

در مورد قیمت بالای کودها، رئیس جمهور موسوینی توضیح داد که این قیمت ها ناشی از جنگ اوکراین و روسیه بوده است، اما به کشاورزان اطمینان داد که دولت شبانه روز در تلاش است تا “شرکت تولید کود خود را در تورورو داشته باشد که کودهای ارزان تولید کند.” .

وی همچنین قول داد که یک بیمارستان ارجاع ایجاد کند و بخش گردشگری را در این ولسوالی از طریق بهبود زیرساخت ها مانند برق و حمل و نقل در این منطقه که در حال حاضر 92000 نفر جمعیت دارد، تقویت کند.

در همان رویداد، رئیس جمهور موسوینی چک ساختگی 50 میلیارد شیپوری سود سهام (از پروژه نخل نفتی) را به رهبری کالانگالا که برای خدمات اجتماعی در این منطقه بود، تسلیم کرد.

با این حال، او گفت که چنین پولی نباید برای خدمات اجتماعی استفاده شود، بلکه باید در SACCO کشاورزان سرمایه گذاری شود که به نوبه خود می تواند برای ادامه فعالیت های کشاورزی آنها استفاده شود.

«اگر ما برای شما منافعی در یک شرکت خریدیم، باید آن پول را در SACCO خود برای اهداف توسعه سرمایه‌گذاری کنید. موسوینی خاطرنشان کرد: خدمات اجتماعی مانند جاده ها باید توسط دولت کار شود، نه شما به عنوان افراد.

به گفته رئیس LC.5 کالانگالا راجب سماکولا، کشت نخل روغنی اکنون یکی از اصلی ترین فعالیت های اقتصادی در کالانگالا است و از 53.1 میلیارد شیلینگی که دولت به عنوان وام به نخل کاران تزریق کرده است، آنها 52.68 میلیارد دلار را بازپرداخت کرده اند. به صندوق تلفیقی و این پروژه مردم را به وضعیت درآمد متوسط ​​سوق داده است که به موجب آن یک تولیدکننده خارج از کشور به طور متوسط ​​1.6 میلیون کرون ماهیانه از نخل روغنی درآمد دارد.

«عالیجناب درخواست محبت آمیز ما این است که از سود 10 درصدی 53.1 میلیارد چشم پوشی شود و برای مناسب بودن آن در اختیار Trust Palm Growers Oil Kalangala (KOPGT) گذاشته شود. آقای رجب سماکولا گفت: ما قدردانی می کنیم و گزارش می دهیم که پروژه پالم روغنی در کالانگالا تأثیر مثبتی دارد.

او از پرزیدنت موسوینی به خاطر رهبری با بصیرت که در جهت ارتقای معیشت مردم خود از طریق چندین طرح توسعه مانند مدل توسعه محلی، ایمیوگا، پروژه پالم روغنی و برنامه معیشت جوانان تلاش می کند، تشکر کرد.

وی افزود: «ما همچنین از شما برای سهولت حمل و نقل در 84 جزیره که منطقه کالانگالا را تشکیل می دهند از طریق ارائه خدمات رایگان کشتی تشکر می کنیم.

در این رویداد وزیران، رهبران منطقه Kalangala، رهبران NRM و دیگران نیز حضور داشتند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com


دیدگاهتان را بنویسید