موسوینی وزیران را برای ارزیابی وضعیت پس از رانش زمین به بولامبولی می فرستد

[ad_1]

رئیس جمهور یووری موسوینی صبح امروز تیمی از وزرا را به منطقه بولامبولی اعزام کرد تا وضعیت را به دقت ارزیابی کنند، پس از یک فاجعه رانش زمین که در منطقه رخ داد.

رسانه ها دیروز مملو از اخبار رانش زمین وحشتناکی بودند که روستای بوماسوگو، شهرستان بولوگانیا، منطقه بولامبولی را لرزاند، که در آن بیم آن می رفت که هفت نفر از اعضای یک خانواده پس از مدفون شدن خانه آنها در نتیجه فاجعه جان خود را از دست دهند.

گمان می رود تعداد نامعلومی از ساکنان بوماسوگو نیز در این فاجعه جان باخته باشند، زیرا هنوز مفقود شده اند و تلاش برای بیرون آوردن آنها از زیر آوار ادامه دارد.

بر اساس گزارشی که توسط انجمن صلیب سرخ اوگاندا (URCS) در مورد این فاجعه ارائه شده است، ساکنان روستاهای بوماسوگو، ناماگوگو، بولونگانیا و ناماکله در مضیقه هستند و خسارات سنگینی را پس از رانش زمین که دارایی‌هایشان از جمله خانه‌ها و مزارع کشاورزی را از بین برده است، محاسبه می‌کنند.


URCS گفت که تا سحرگاه امروز، تنها یک جسد کودک از زیر آوار بیرون آورده شده است، زیرا تلاش ها برای جستجوی بازماندگان با استفاده از بیل مکانیکی داغ شده است.

در جست‌وجوی ناامیدانه برای بازماندگان عصر دیروز، پیس ناندوگا و واماندا سولومون از زیر آوار خارج شدند اما در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داشتند و برای درمان به مرکز بهداشتی 1V مویمبه رفتند.

نخست وزیر اوگاندا Rt. Hon. روبینه نبانجا گفت که کابینه امروز صبح زود برای یک جلسه اضطراری تشکیل شد تا در مورد چگونگی عجله برای نجات این شهروندانی که شیوه زندگی آنها بر اثر رانش زمین در بولامبولی شکسته شده است، بحث و گفتگو کنند.

جناب وزیر دولت در امور بلایا و آمادگی. استر آنیاکون داوینیا صبح امروز صبح به 88.8 CBS FM گفت که رئیس جمهور موسوینی به وزرا دستور داد که با عجله به بولامبولی بروند و وضعیت را به دقت ارزیابی کنند، با هدف اصلی شناسایی و کمک به کسانی که از این فاجعه آسیب دیده اند.

سخنگوی URCS Irene Nakasiita گفت تلاش ها برای جستجوی بازماندگان زیر آوار که از دیروز آغاز شده و تا امروز ادامه دارد در حال انجام است.

تا پایان دیروز، تیم ما در محل تخریب بود و در تلاش برای ایجاد مناطق دیگری بود که توسط زمین‌ها ویران شده بود و در منطقه بولوگانیا، روستاهایی از جمله Namasugu، Namakele و Namagugu از جمله مناطقی بودند که توسط زمین‌ها ویران شدند. فاجعه،” ناکاسیتا گفت.

دو بازمانده با جراحات وحشتناک از زیر آوار بیرون آورده شدند و به مرکز بهداشتی IV مویمبه منتقل شدند، در حالی که یک شهروند مرد 15 ساله جسد پیدا شد. 7 نفر هنوز مفقود هستند، اما امدادگران با همکاری نزدیک با بومیان، رهبران محلی کار می کنند. ما با هم کار می کنیم تا این افراد را پیدا کنیم که گفته می شود مفقود شده اند.

لازم به یادآوری است که در غروب 25 می، یک بارندگی شدید که حدود 8 ساعت به طول انجامید، ولسوالی بولامبولی را لرزاند که منجر به کاهش مقاومت خاک شد، در نتیجه رانش زمین خانه های مردم را مدفون کرد و به از بین رفتن محصولات و حیوانات منجر شد.

برخی از کسانی که خانه‌هایشان دفن یا تخریب شده است، به دنبال سرپناهی در مدرسه ابتدایی ماسوگو در همان نزدیکی هستند.

در 8 مه امسال، رئیس جمهور موسوینی به شهروندانی که پناهگاه‌هایشان در نزدیکی مناطق سیل‌خیز قرار دارد دستور داد فوراً آنها را تخلیه کنند و هیچ ساختمانی نباید در نزدیکی تپه‌هایی با شیب بیشتر از 360 درجه ساخته شود.

این اولین بار نیست که رانش زمین ساکنان بولامبولی را خراب می کند. هر ساله، شهروندان در این منطقه جان و دارایی خود را در اثر چنین فجایع، شامل مناطقی از Kasese، Mbale، Bududa و سایر مناطق در بخش‌های شرقی اوگاندا از دست می‌دهند.

اوگاندا مستعد بلایای آب و هوایی از جمله سیل، رانش گل، رانش زمین است و این پیشرفت غم انگیز در پس زمینه سیل رودخانه کاتونگا در 11 مه رخ می دهد، پل منطقه را تخریب می کند و خدمات حمل و نقل در امتداد بزرگراه کامپالا-ماساکا را به خطر می اندازد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید