موسوینی به قربانیان حملات بمب گذاری نوامبر 2021 کمک مالی می کند


رئیس جمهور یووری موسوینی کمک های نقدی خود را به 57 قربانی و قربانیان انفجارهای بمب در نوامبر 2021 در کامپالا که منجر به کشته شدن پنج نفر از جمله یک پلیس شد، تحویل داده است.

این پول در مراسمی که صبح یکشنبه در مقر پلیس در ناگورو برگزار شد، توسط جین بارکیه، بازرس خانه ایالتی به قربانیان و خانواده های متوفیان تحویل داده شد.

فرد ددامولیرا، مدیر اطلاعات جنایی و استیون تانوی، کمیسر ارشد پلیس کلانشهر کامپالا، برای شاهد این تحویل حضور داشتند.

جین باریکیه، ناظر مجلس ایالتی در پیام خود به قربانیان بمب گفت که رئیس جمهور موسوینی همه اشکال تروریسم را که منجر به از دست دادن جان مردم اوگاندایی شده و بسیاری دیگر را ناتوان کرده است، محکوم می کند.


کنترلر گفت: “من می توانم تعدادی از شما را با دست و پاهای گم شده، برخی دیگر با عصا و برخی با زخم های قابل مشاهده بدن که در نتیجه بمب ها روی بدن شما باقی مانده است، ببینم، ما همه اشکال حملات تروریستی به اوگاندایی ها را محکوم می کنیم.”

او در ادامه گفت: «رئیس‌جمهور عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به همه شما می‌فرستد و از من می‌خواهد تا برای بازسازی زندگی شما کمک مالی کنم.

کنترلر مجلس ایالتی به آنها توصیه کرد که این پول را در پروژه های درآمدزا سرمایه گذاری کنند تا درآمد خانوار خود را بهبود بخشند.

او از رهبری پلیس برای سازماندهی این مراسم و سهولت دسترسی به قربانیان و ذینفعان مورد ستایش وی استقبال کرد.

فرد ددامولیرا، مدیر اطلاعات جنایی پلیس اوگاندا که نماینده IGP بود، فاش کرد که این کشور سال گذشته سه حمله بمب‌گذاری شده را تجربه کرد که در آن مجموعاً پنج نفر کشته شدند.

وی گفت اولین حمله بمبی در کومبوگا روی داد که در آن یک نفر کشته شد، حمله دیگر در اتوبوسی که به سمت ایشاکا در حرکت بود و دو حمله انتحاری دیگر در 16 نوامبر 2021 در نزدیکی ایستگاه پلیس مرکزی در کامپالا و پارلمان رخ داد. خ.

ددامولیرا فاش کرد: “اینها همه حملات انتحاری بود و بمب گذاران در این حملات کشته شدند، اما چندین مظنون دستگیر شدند و چندین بمب نیز کشف شدند.”

وی از رئیس جمهور موسوینی به خاطر راهنمایی های مستمرش به نیروی پلیس به ویژه نیروهای مقابله با جرم و جنایت در کشور قدردانی کرد و از مردم اوگاندایی خواست همیشه با پلیس در مقابله و مبارزه با جرم و جنایت در کشور همکاری کنند.

استیون تانوی، فرمانده پلیس متروپولیتن کامپالا، از رئیس جمهور موسوینی و دولت به دلیل مراقبت از مردم اوگاندایی قدردانی کرد و گفت: از حمایت مالی رئیس جمهور برخوردار است.
به قربانیان حملات بمب گذاری نوامبر 2021 در کامپالا تعمیم داده می شود، گواهی روشنی از توجهی است که رئیس جمهور موسوینی و دولت نسبت به مردم اوگاندایی دارند.

می‌خواهم از رئیس‌جمهور و دولت ما به خاطر یاد این مردم تشکر کنم. تانوی تاکید کرد: حمایت مالی که از آنها کردید، گواه روشنی است که دولت به مردم خود اهمیت می دهد.

یکی از ذینفعان، فرد کاتونگوله، یک راننده پلیس که تقریباً دست و پای خود را در حمله در حین انجام وظیفه در ایستگاه پلیس مرکزی از دست داد و اکنون از عصا برای حرکت استفاده می کند، از رئیس جمهور موسوینی تشکر کرد.
به کمک آنها می آیند و می گویند که از پولی که دریافت کرده اند طبق توصیه بازرس مجلس ایالتی به خوبی استفاده خواهد شد.

کسانی که در حملات بمبی کشته شدند ایرانزا خوسن بودند که در کومبوگا کشته شدند، در حالی که اسما باسیبه، سانده کریستوفر، جورج کاتانا و بانابوس بینوموگیشا در نزدیکی سی پی اس کامپالا کشته شدند. روحشان همچنان در آرامش ابدی باشد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com


دیدگاهتان را بنویسید