مجلس لایحه تنظیم رقابت بین مشاغل را تصویب کرد

[ad_1]

پارلمان لایحه رقابت 2022 را تصویب کرده است که رقابت عادلانه در بازارها را تسهیل می کند و از تأثیرات نامطلوب بر رقابت در بازارها جلوگیری می کند.

این لایحه در درجه اول به دنبال کنترل رفتار ضد رقابتی شرکت هایی است که تأثیر منفی بر رقابت در بازار اوگاندا دارد.

وزیر کشور در صنعت، محترم. دیوید بهاتی گفت که این لایحه پیشنهاد ایجاد یک رژیم حقوقی جامع در مورد رقابت در اوگاندا را برای جلوگیری از فعالیت‌های خاصی در بازار که به کسب‌وکارها یا مصرف‌کنندگان لطمه می‌زند و اقدامات ناقض رویه‌های اخلاقی را محدود می‌کند، پیشنهاد می‌کند.

کمیته گردشگری، تجارت و صنعت این لایحه را با چند توصیه تایید کرد که بیان می‌کرد این لایحه برای عموم سودمند است و در نتیجه رقابت قوی، قیمت‌های پایین‌تر، کیفیت بالاتر کالاها و خدمات و نوآوری بیشتر و در عین حال حمایت از کاربران نهایی خواهد بود.


از جمله توصیه‌های عمده این کمیته، تشکیل کمیسیون مستقلی است که وظیفه نظارت بر امور رقابتی را بر عهده دارد که معمولاً مقطعی است و به افراد متخصصی نیاز دارد که وزارت نظارت در اختیار ندارد.
نایب رئیس کمیته گردشگری، بازرگانی و صنعت، گفت: نبود نهاد تخصصی مستقل مجری و مجری این لایحه، اعتماد عمومی و در نتیجه اعتبار آن را کاهش می دهد. کاترین لامواکا.

نایب رئیس، توماس طیبوا که ریاست جلسه مجلس را در روز پنجشنبه، 25 مه 2023 بر عهده داشت، گفت که وی از پیامدهای مقررات ضعیف رقابت متحمل شده است، زیرا کسب‌وکاری را که قبلا اداره می‌کرد به یک تجارت بزرگ‌تر از دست داده است و معتقد است که لایحه پیشنهادی به نتیجه خواهد رسید. راه طولانی برای حل و فصل رقابت ناعادلانه

قانونگذاران بر لزوم رسیدگی و تنظیم این لایحه برای شرکت‌های دولتی که معمولاً سعی می‌کنند بر بازارها یا بخش‌های تجاری که در آن فعالیت می‌کنند تسلط داشته باشند، تأکید کردند.

محترم ناتان ناندالا مافابی (FDC، شهرستان بودادیری غرب) خاطرنشان کرد که دولت باید از ورود به سرمایه‌گذاری‌های تجاری و انعقاد توافق‌هایی که به درستی به نفع آن است، تنظیم شود.

ناندالا مافابی گفت که قانون باید دولت را از ورود به هر گونه مشارکت و فعالیت مانند سایر مشاغل عادی منع کند، اما منابع بیشتری در اختیار دارد و لزوماً مالیات پرداخت نمی کند.

نماینده شهرداری شیما، محترم. دیکسون کاتشومبوا از ایده یک کمیسیون مستقل حمایت کرد و اظهار داشت که این وزارتخانه در موقعیتی نیست که این لایحه را تنظیم کند زیرا با این واقعیت که بخشی از دولت است که مشاغلی را اداره می کند که مشمول مقررات هستند، به خطر می افتد.

وی افزود که مشاغل در موقعیت های مسلط باید تحت این لایحه تنظیم شوند، به ویژه در مواردی که یک شرکت دولتی بازیگر غالب است زیرا این شرکت ها تمایل دارند با هر شکلی از رقابت مبارزه کنند.
کاتشومبوا خاطرنشان کرد: «کسب و کارهای دولتی معمولاً بازیگران مسلط هستند و فضای کمی برای بازیگران خصوصی باقی می‌گذارند، بنابراین باید توسط یک نهاد مستقل تنظیم شوند.

او گفت که تعریف موقعیت مسلط باید به دولت تعمیم داده شود، به ویژه که برخی از اقدامات آن ممکن است تبعیض آمیز باشد مانند دادن مشوق به یک شرکت.

این لایحه، همانطور که تصویب شد، انحصارات ناشی از ورود و فعالیت شرکت‌ها تحت سرمایه‌گذاری مشترک و ادغام، و مشارکت در شیوه‌هایی را که سایر بازیگران در زمینه تجارت از جمله مشاغل دولتی را ممنوع می‌کند، ممنوع می‌کند.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید