اوگاندا درخواست وام 500 میلیون یورویی خود را به دلیل نگرانی های مربوط به حاکمیت پس گرفت

[ad_1]

دولت درخواست تامین مالی 500 میلیون یورویی از Amarog Capital Limited و Sovereign Infrastructure Group را پس گرفت.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که کمیته‌های بودجه و اقتصاد ملی این توافق را مورد بررسی قرار داده و نگرانی‌هایی را در مورد معافیت‌های مالیاتی در مورد بهره‌ها و کارمزدها، و همچنین افزایش چشم پوشی از مصونیت حاکمیتی مطرح کردند.

وزیر دارایی مسئول وظایف عمومی محترم. هنری موسیزی اصلاحیه ای در پیشنهاد خود ایجاد کرد و تصمیم گرفت درخواست مالی را پس بگیرد.

تصمیم به پس گرفتن این درخواست در روز پنجشنبه 25 می 2023 در جلسه پارلمان به ریاست توماس طیبوا معاون رئیس مجلس اتخاذ شد.


این به دنبال بحثی در مورد پیشنهاد دولت مبنی بر استفاده از 250 میلیون دلار از سهمیه سهمیه SDR صندوق بین المللی پول اوگاندا، وام تا سقف 90 میلیون SDR (125 میلیون دلار آمریکا) از صندوق بین المللی پول و تا سقف 500 میلیون یورو از گروه زیرساخت مستقل (SOVINFRA)، Amarog Capital بود. محدود و سایر موسسات مالی برای تامین مالی بودجه 2022/2023.

ما پیشرفت‌های جدیدی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد تجربه شرکت محدود است و آنها معاملاتی به این بزرگی انجام نداده‌اند. ما به اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت نیاز داریم. علاوه بر این، اخیراً با ارائه بیمه درخواست تغییر در شرایط را داده اند.»

با وجود نماینده شهرستان بوتمبالا، محترم. توماس طیبوا، معاون رئیس‌جمهور، مووانگا کیوومبی که به دنبال ممنوعیت این اصلاحیه بود، دستور داد که این سؤال مطرح شود و گزارش کمیته پس از تصمیم مجلس قرائت شود.

موسیزی به دنبال اغماض مجلس برای اجازه دادن به مشورت در مورد ادامه تامین مالی بود.

مجلس این درخواست را پذیرفت.

در گزارش کمیته، نایب رئیس، محترم. رابرت میگاد نگرانی قابل توجهی را با یکی از شرایط قبلی برجسته کرد. معافیت مالیاتی در مورد بهره و هزینه های پرداخت شده توسط وام گیرنده.

این شرط مغایر با بند 83 قانون مالیات بر درآمد و انحراف از استراتژی تجهیز منابع داخلی بود.

این کمیته توصیه کرد که دولت در مورد رژیم‌های مالیاتی برای وام‌های بدون امتیاز مذاکره کند تا اطمینان حاصل شود که شهروندان از منافع حاصل از این معاملات سود می‌برند.

این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را در مورد بازپرداخت وام، به‌ویژه بند 4.4 توافق‌نامه تامین مالی که تغییراتی را در محاسبه نرخ‌های بهره مجاز می‌سازد، مطرح می‌کند که به طور بالقوه بر شرایط و ضوابط وام تأثیر می‌گذارد.

این کمیته خاطرنشان کرد که تغییر مبنای تعیین نرخ سود ناقض بند 2 و 3 اصل 159 قانون اساسی است که مصوبه مجلس برای شرایط و ضوابط وام را الزامی می کند.

این گزارش همچنین بر افزایش چشم پوشی از مصونیت حاکمیتی تاکید کرد.

بند 17 موافقت‌نامه تأمین مالی تصریح می‌کند که وام‌گیرنده، اوگاندا، مصونیت خود را از رسیدگی در هر حوزه قضایی مربوط به قرارداد یا معاملات مرتبط لغو می‌کند.

این کمیته درباره افزایش تعداد قراردادهای وام که در آن اوگاندا مصونیت از دارایی های خود را در داخل و خارج از کشور چشم پوشی می کند، ابراز نگرانی کرد.

آنها توصیه کردند که دولت برای حفظ مصونیت حاکمیتی در همه توافقات برای حفاظت از دارایی ها و دارایی های اوگاندا مذاکره کند.

این کمیته همچنین به مقاماتی که این پیشنهادات وام را تهیه و ارائه کرده بودند، برای ارتباط احتمالی با ترتیب دهندگان اصلی ذکر شده توصیه کرد.

با این حال، مجلس درخواست دولت برای استفاده از بخشی از سهمیه سهمیه SDR صندوق بین المللی پول اوگاندا معادل 250 میلیون دلار آمریکا را تایید کرد.

آنها همچنین درخواست دولت را برای استقراض 90 میلیون SDR (تقریباً 125 میلیون دلار آمریکا) از صندوق بین المللی پول (IMF) برای تأمین مالی بودجه سال مالی 2022/23 تأیید کردند.

کاتیکامو عضو پارلمان جنوبی، محترم. حسن کیرومیراس گفت که به کمیته ها زمان کافی برای بررسی دقیق وام ها داده می شود و از برداشتن فاینانس Amarog استقبال کرد.

نماینده شهرستان تورورو، محترم. جاناتان آنگورا از کمیته برای تاکید بر نیاز به بهبود نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی برای جلوگیری از استقراض بیش از حد استقبال کرد.
او گفت: “گسترش پایه مالیاتی ما راه حلی است که همه ما باید برای جلوگیری از استقراض به دنبال آن باشیم.”

محترم Asuman Basalirwa (JEEMA، شهرداری بوگیری) نگرانی هایی را در مورد نحوه استفاده از وجوه باقی مانده با نزدیک شدن به پایان سال مالی مطرح کرد.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید