دادگاه عالی انتخاب روتو به عنوان پنجمین رئیس جمهور کنیا را تایید کرد

[ad_1]

دادگاه عالی کنیا روز دوشنبه انتخاب ویلیام روتو به عنوان پنجمین رئیس جمهور این کشور شرق آفریقا را تایید کرد.

رایلا اودینگا، نامزد مخالف، بی‌نظمی‌هایی را در انتخابات مسالمت‌آمیز 9 اوت که با درام لحظه آخری مشخص شد، زمانی که کمیسیون انتخابات تقسیم شد و اتهامات سوء رفتار را مبادله کرد، ادعا کرده بود.

دادگاه برای ادعاهای مختلف شواهد کمی پیدا کرد یا هیچ مدرکی پیدا نکرد و برخی را “چیزی بیش از هوای گرم” نامید.

دادگاه در انتخابات قبلی در سال 2017، نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که برای اولین بار در آفریقا بود، لغو کرد و پس از طرح اعتراض آقای اودینگا، دستور رای مجدد داد. سپس آن انتخابات جدید را تحریم کرد.


این بار، آقای اودینگا توسط رقیب سابق و رئیس جمهور مستعفی اوهورو کنیاتا در آخرین نمونه تغییر اتحادهای سیاسی در باثبات ترین دموکراسی شرق آفریقا حمایت شد.

«این یک تصمیم متفق القول است. مارتا کوم، رئیس دادگستری گفت: بدینوسیله این دادخواست ها رد می شوند، در نتیجه ما اولین پاسخ دهنده (آقای روتو) را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام می کنیم.

دادگاه تمام 9 موضوع را رد کرد که در قلب اعتراض به نتایج، که باعث پیروزی آقای روتو با اختلاف کمتر از دو درصد شده بود. خانم کوم اعلام کرد: “بی نظمی ها به اندازه ای نبود که بر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارد.”

منبع: Lemonde

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید