بانوی اول جانت موسوینی اهدای غذای هوآوی به کاراموجا را اعلام کرد

[ad_1]

بانوی اول و وزیر آموزش و پرورش و ورزش خانم جانت موسوینی غذای 50000 دلاری اهدایی هوآوی فن آوری اوگاندا را برای توزیع به مردم Karamoja حذف کرده است.

اهدای غذا برای حمایت از مردم Karamoja که با قحطی دست و پنجه نرم می کنند، توسط Huawei Technologies اوگاندا در ابتدای ماه اوت به بانوی اول وعده داده شد.

بانوی اول توزیع غذا را در روز پنجشنبه در مراسمی که در کاخ ایالتی ناکاسرو برگزار شد، بلافاصله پس از اینکه هیئت هواوی به رهبری معاون رئیس منطقه آفریقای جنوبی هواوی، آقای ژنگ پنگ (مریخ) رسماً آن را به او تحویل داد، لغو کرد.


وزیر امور کاراموجا، دکتر مری گورتی کیتوتو و وزیر دولت در امور کاراموجا، اگنس ناندوتو شاهد لغو اهدای غذا و توزیع آن به ذینفعان در کاراموجا از روز جمعه آغاز شد.

سایر اعضای هیأت هوآوی در این مراسم عبارت بودند از گائو جیان، معاون مدیر عامل هوآوی فناوری اوگاندا، مدیر هوآوی اوگاندا، موریس مگمبه لوسانیا، و سخنگوی هوآوی اوگاندا، موکیالا فوزیا سوما.

خانم Janet Museveni از طرف مردم Karamoja از Huawei Technologies برای اهدای غذا در این فصل که همه می‌دانند که به شدت به غذا نیاز دارند، تشکر کرد. او گفت: “ما بسیار سپاسگزاریم که توانستید وارد شوید و دست ما را بگیرید و از کاری که انجام دادید بسیار سپاسگزاریم.”

او همچنین از هواوی به خاطر گنجاندن خانه کودکان ماسولیتا در ذینفعان قدردانی کرد. او توضیح داد که دفتر او با همکاری سایر ذینفعان در تلاش است تا کودکان خیابانی را از خیابان‌های کامپالا دور کند و آنها را به ماسولیتا بردند، جایی که می‌توانند برای کسب مهارت‌هایی برای زندگی و متکی شدن به خود، توانمند شوند.

خانم مری گورتی کیتوتو، وزیر امور کاراموجا، از تلاش‌های بی‌پایان بانوی اول برای کمک به اوگاندایی‌ها به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر در Karamoja قدردانی کرد. او گفت که از طریق شبکه های بانوی اول، حمایت زیادی در منطقه Karamoja احساس می شود.

او از حمایت فن‌آوری‌های هواوی قدردانی کرد و تعهد و حمایت کامل وزارت امور کاراموجا را برای اطمینان از اینکه غذا به ذینفعان مورد نظر در سطح مردم برسد، متعهد شد. او گفت که همراه با وزیر ایالت، روز جمعه در ایریری خواهند بود تا توزیع غذا در ناحیه ناپک را متوقف کنند. وی افزود: “از طریق بسیجیان خود در محل، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ذینفعان مورد نظر این نیازهای اساسی را دریافت کنند.”

او همچنین گزارش داد که وزارت امور کاراموجا متعهد به حمایت از تمرین حذف کودکان خیابانی از خیابان های کامپالا است و در حال حاضر 100 تن دانه ذرت را به خانه کودکان ماسولیتا برای کمک به تغذیه کودکانی که از خیابان ها به آنجا برده شده اند، تحویل داده است. او افزود که او همچنین با پلیس در Karamoja همکاری می کند تا قاچاقچیان نتوانند کودکان بیشتری را به خیابان های کامپالا و دیگر شهرها منتقل کنند.

معاون رئیس هواوی منطقه آفریقای جنوبی آقای ژنگ پنگ (مریخ) توضیح داد که این محموله به ترتیب شامل بیش از 10000 کیلوگرم از هر یک از مواد غذایی مختلف از جمله ذرت، کاساوا و آرد گندم، بیش از 5000 کیلوگرم برنج، 2000 کیلوگرم روغن پخت و پز و شکر است.

این در شهرهای منتخب در نواحی ناپاک و موروتو توزیع می‌شود و بخشی از آن به خانه کودکان ماسولیتا در ناحیه واکیسو برای کمک به تغذیه کودکانی که از خیابان‌های کامپالا حذف شده‌اند و اکنون تحت توانبخشی در خانه کودکان هستند، برده می‌شود.

ژنگ پنگ گفت که همانطور که شعار هوآوی اوگاندا “A Better U for Better Uganda” است، آنها امیدوارند که از طریق این کمک مالی هواوی به بهبود مردم منطقه Karamoja کمک کند، زیرا آنها در طول فاجعه قحطی از حمایت غذایی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: دعای ما این است که این فاجعه به طور کامل برطرف شود.

آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید